tisdag, december 09, 2008

Usch vilken förmiddag

Fy vad jag hatar att vara sjuk:-(. Till råga på allt elände så har ungarna varit riktigt överjävligt trotsiga på förmiddagen och mitt tålamod för tillfället är ca noll. Gissa om min röst är helt borta just nu....
Frukosten imorses tog ca 1 timme, tur att det inte var dagistajm förrän 10:45 idag och att morfar skulle skjutsa dit dom så jag skulle få vila lite.
Tillbaka till frukosten så lät det ungefär så här:

Tilda: Mamma, äääägggg, Mammmmma
Mamma: Jag håller på att koka, kommer snart
Tilda: Mamma, Ninna vill ha ääggg, mamma äääägggg
Mamma: Du får vänta tills äggen är klara
Tilda illvrålar: ÄÄÄÄÄGGGGGG, ÄÄÄGGGGG
Agnes :Ange inte äggg, Ange jogutt
Mamma ställer fram yogurt till Agnes
Tilda: Ninna åsså jogutt
Mamma ställer fram det nykokta ägget och yogurt till Tilda
Tilda: Ninna inte ÄÄÄGGGG, Ninna ha pingor åsså (flingor)
Agnes: Ange åsså pingor, Ange ha lepatej (leverpastej), LLLEEEPATTTEJJJJ!!!!!!
Tilda och Agnes i kör: Möra möggås (smöra smörgås)
Mamma ger Agnes och Tilda varsin kniv med smör
Agnes och Tilda slickar av allt smör från kniven
Agnes och Tilda: Mera, mera mör,MEEEEERRRRAAA MÖÖÖR
Agnes och Tilda: Vill ha äppel mamma
Mamma: Ni får äta upp yogurten, mackan och ägget först
Agnes och Tilda: ÄÄÄPPPPELLLLLL MAMMMA, ÄPPEL
Tilda: Ninna ha APPELSIIIIN

Nu börjar tålamodet så smått tryta och då speciellt eftersom jag själv är otroligt kaffesugen och hungrig och inte hunnit annat än att springa och hämta ägg, yogurt,flingor,snörknivar,vatten, ost, leverpastej osv.
Iallafall slutar det med att Agnes ligger på golvet och vrålar, Tilda gråter och vill bli buren och jag är ledsen, sjuk och vrålhungrig. Ingen av barnen har fått på sej kläder och snart kommer morfar för färd till förskolan.
Till slut lugnade allt ner sej en smula, kläder och overaller kom på och de gick snällt med morfar till bilen utan minsta trots, då blir man allt bra mallig över sina goa ungar!!!

Nu är det plötsligt alldeles tomt hemma och nästan lite tråkigt, men soffan ser så inbjudande ut så den skall jag inta några timmar och titta om det finns någon rolig serie att kolla på. Kanske Hem till gården, Glamour eller nåt annat "bra" som man kan somna in till.

Kram å hej

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ellen...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta (jag valde att skratta:))Vilket härligt inlägg. Livet är underbart!

Kram på dig... Häls Nena