söndag, december 21, 2008

Bra sak och några blä

Idag har vi haft barnvakt och varit på stan och handlat julklappar. Vi byter inte vi vuxna, så det var bara julklappar till våra barn, brorsans 2 barn samt en kompis lille kille som skulle inhandlas. Bestämde oss att mest köpa kläder och inte så mycket leksaker som ändå bara bli liggandes. Vi köpte underkläder, jeans, tunikor, tights och sedan gick vi till leksaksaffären och köpte pussel och lite småsaker samt klappar till brorsbarn och lille Sixten. "Hamnade" på Espirit där det blev kjol, linne och top till mej oxå, host det var verkligen inte meningen, men jag behövde lite tröst.
Fick god lunch av svärmor och åkte sedan till mina föräldrar.
När jag kom hem så skulle jag baka mandelmusslor men de blev katastrof och bara smulade, men de var rätt goda. Inget man bjuder nån på dock, får väl äta upp dem själva;-).
Idag har jag haft jätteångest för jag hittade inte ett presentkort på ganska mycket pengar. Letade verkligen överallt (trodde jag) och till slut är man ju på de konstigaste ställen och river. Sambon hittade de sedan på ett litet märkligt ställe, det var väl ett sånt där "bra" ställe som man glömmer efter 5 minuter.

Bra sak:
Alla julklappar inhandlade
Lunch och barnpassning
Att vi hittade presentkortet

Bläiga saker:
Haft ångest över allt letande efter presentkort
Är orolig för min eländiga teleräkning och det kommande samtalet till mobiloperatören imorgon
Att mina mandelmusslor blev misslyckade (men ack så goda)

Puss å hej

Inga kommentarer: