fredag, december 19, 2008

kapad mobil....

Nu i december får vi löneförhöjningen retroaktivt från första juni så jag såg verkligen fram emot att kunna handla julklappar samt njuta av min julledighet. När jag kom hem från jobbet så öppnade jag min telenorräkning och höll på att sätta i halsen av chock 9925 kronor......Det enda min mobil används till är att sms:a och ringa så döm om min förvåning när det fanns en post på räkningen om Datatrafik: Mobildata, antal 6187, volym 619.8 MB a´15 kr. Enligt telenor har jag alltså laddat ner 6187 filer till en kostnad av 9297 kronor......
Ringde kundtjänst och de tyckte också att det verkade konstigt och nästa period var redan uppe i över 2500 kronor. Tyvärr kunde de inte göra något just nu eftersom fakturaservice hade gått för dagen och återkommer på måndag, vilken härlig avkopplande helg....Försökte spärra telefonen för in och utgående trafik men det går fortfarande att ringa,sms:a och ta emot sms, så nu sitter jag i telefonkö sedan 30 minuter tillbaka och blir mer och mer frustrerad.
Jag menar, man skiter ju inte ut 10 papp bara sådär en vecka innan jul. Hoppas man kan få rätt i sådana här fall, hur lätt är det att bevisa att jag inte laddat ner alla dessa filer???? Någon som kan ge mej ett litet hopp om att slippa betala alla dessa pengar för något jag inte gjort. Nu har tjejen på kundtjänst hjälpt mej med att spärra all nättrafik ut och in, så nu lever min telefon ett eget liv. Det kommer upp meddelnaden att:kan inte ansluta till servern, hela tiden så något skumt är det för jag har ju inte ens försökt ansluta mej till någon server.
Nu har jag skrivit av mej lite frustration.

Kramågonatt

Inga kommentarer: