söndag, december 07, 2008

helg som börjar kanonbra blir sen bara bättre och sen.....skitsjuk

I fredags var jag med några goa tjejer ute och bowlade. Det var fantastiskt kul för jag vann för första gången i mitt liv. Det började inte så bra med massa klot i rännan med jag hämtade mej. Öl är ju gott oxå så det blev det ett par stycken....Hamnade sedan på ett uteställe i stan och det var trevligt tills jag upptäckte att jag tappat garederobslappen. Hade inte lust att vänta tills stället stängde för jag var skittrött (och något onykter) kl 23, men med lite fjäsk så letade den snälla personalen upp jackan åt mej så jag slapp gå hem och frysa. Var förbi makens syrra som hade lite glöggkväll en kortis sedan följde jag min svägerska hem, en liiten omväg blev det, men det var skönt med en långpromenad.
I lördags var det då dags för mer festligheter, fick biljetter till en julshow med ståupparna Özz Nujen, Måns Möller och Patrik Larsson i bröllopspresent av ett par kompisar. Vi lämnade barnen hos mormor och morfar vid 15 och sedan kom de och hämtade oss vid 16-tiden för färd mot Göteborg. Var först ute och åt jättegott innan föreställningen började kl 20 på Storan. Så roligt det var, skrattade i nästan 2 timmar i sträck och gick och småflinade resten av kvällen. Riktigt tramsigt och fåningt och mycket skämt under bältet samt mycket drivande med publiken. Vi satt rätt lång fram, men vi klarade oss undan....
Vi åkte hem efter föreställningen och jag kände mej inte bra så det blev bingen direkt.
Sov ända till kl 10 dagen efter och det har inte hänt någon gång sen barnen föddes. Tilda ringde och sjöng för oss och då började man ju faktiskt längta efter dom, men de skulle med mamma och pappa på julfest i Göteborg så vi fick hela dagen för oss själva.
Jag har legat nerbäddad under täcket i fåtöljen och tittat på film och sovit hela dagen och mår riktigt piss. Halsen gör jätteont och det känns som luftrören skall sprängas, feber har jag oxå-stackars mej, det blir att ta det lugnt några dar så man inte får lunginflammation igen. Helgen som började så bra fick ett riktigt trist slut.
Nu kommer barnen äntligen hem, får pussa på dom riktigt mycket nu och gå och lägga mej tidigt.
Kramåhej

Inga kommentarer: