söndag, december 14, 2008

Snö, lucior, blask, trevligt telefonsamtal och kräksjuka barn

Titeln sammanfattar kort hur min helg är/har varit. Just nu är det det sistnämnda med en helt utslagen Agnes i soffan. Usch vad jag tycker synd om henne när hon är så dålig och inte vill äta, har feber och kräks. Man går ju själv och mår dåligt bara av tanken att man kan ha blivit smittad, får käka vitpepparkorn eller nån annan huskur. Någon som kan rekommendera något???
Imorgon skulle det vara lusse på förskolan, men det blir ju inget med det för varken Agnes eller Tilda.
För övrigt har helgen varit bra. Härligt att det kom snö i lördags, synd bara att den slaska bort så snart, men det var väl väntat. Vi överraskade barnens farmor och farfar igår morses med ett litet lussetåg bestående av de två sötaste lucior man kan tänka sej och farmor började gråta... På eftermiddagen var vi ute och åkte pulka på vår tomt i den minsta pulkabacke man kan tänka sej, max 3 meter lång men rätt brant, men barnen älskade det och det räckte mer än väl för dem. På kvällen pratade jag med en barndomsvän som jag inte träffat på länge som haft det jobbigt och hamnat snett men nu är på rätt köl igen och det kändes så skönt, bra kämpat!!
Nu skall jag ta hand om min sjukling.

Kramåhej

Inga kommentarer: