tisdag, december 23, 2008

Pyssat, tädat, ätit kov mä böd och kött nus

Nu tror ni att jag har fått en släng av dyslexi, men det är vad barnen sa att vi har gjort idag när vi frågade dem. Alltså pysslat, städat, ätit korv med bröd och köpt snus(?). Ang det senare så brukar vi åka till en godis/present/snusaffär några kilometer bort och köpa billigt snus (inte till mej om ngn undrar) och då brukar de få följa med in och välja någon liten pryl. Idag valde de varsit armband i trä (18 kr) som såg ut som en klocka, samt en litet gosdjur som bräker (49 kr)oavsett om det är apa eller lejon när man trycker på magen. Det blev en grej extra eftersom det är jul, men de var så malliga över sina presenter och frågade man vad klockan var så sa dom: kockan é nie, så gulligt.
Nu är det så fint hemma, men det blir väl ändå lite städning imorgon när mina darlingar drar fram...Imorgon blir det nämligen fullt hus, 18 stycken med Agnes och Tilda (om nu alla kommer...) och det skall bli så kul:-) Första julen hos oss och jag ser fram emot morgondagen trots att det bli mycket att göra.
Jag önskar alla som läser en underbar jul.
Kram å hej

3 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul till er också, kära vänner. Önskar Nena med familj. kram kram

Anonym sa...

Hmm, har du slutat snusa menar du? ;-) Kram

Fetbulan sa...

Närå, maken snusar, men jag har faktiskt snusat förut, men slutatde för ca 5 år sedan. Kram