torsdag, januari 22, 2009

Har haft det hektiskt på jobbet och sprungit runt som en tok, stressade med lunchen, hem snabbt kollade posten och där låg det.....Brevet från mobiloperatören ang min räkning (hänvisar till tidigare inlägg http://fetbulan.blogspot.com/2008/12/kapad-mobil.html) som jag bestridit. Där stod ungefär Bla,bla bla, hänvisar till mobiltillverkaren ang telefoninställning, bla,bla bla, tar bort 3000 som goodwill, blablabla, fakturan är korrekt. FUCK!!!! Vad spelar det för roll om de tar bort 3000 på en räkning på 9925 samt 2500 som kommande räkning är uppe i (minst). Jag kan inte betala den iallafall, om jag inte tar ett banklån eller rånar en värdetransport.

Allt detta pga att jag ovetandes haft en felaktig inställning i telefonen som gjort att den letat mail var 5:e minut, dygnet runt vilket genererar en liten fil (6-8 kb) och eftersom minsta tillåtna datatrafik är 100 kb så har det ju plockat på snabbt och under en månads tid. Det taskiga är ju att jag aldrig fått något mail eftersom jag inte har brytt mej om att använda mailfunktionen, helt bortkastade pengar. Jag fattar inte att det så lätt skall gå att ändra en inställning som sedan kostar 9000 per månad, vem vill ha det? Värsta är ju att jag inte kan bevisa att jag inte ändrat i telefonen. Sedan står det faktiskt att tjänsten är kostnadsfri, det måste ju betyda att tjänsen är kostnadsfri bara du inte använder dej av den. Jag får fundera över hur jag skall gå vidare, ringa Sverker,KO eller något annat.

Efter min postöppning stressade jag till förskolan och hämtade 2 hysteriska barn, stressade hem och fullständigt bröt ihop. Stackars barnen såg helt chockade ut men jag var så himla ledsen och trött och arg så jag kunde inte hjälpa det. Satte barnen i soffan framför favoritfilmen: Pippi åker båt (Pippi på de 7 haven) och började sedan att baka paj. Jag grina och kavla pajdeg och svor och var så hysteriskt arg och j-lar vad snabbt det gick att steka färs, och göra pajskal, måste vara hastighetsrekord. Det var riktigt terapi faktiskt, ett tips till alla deppiga-baka paj!!!

Har nu vart iväg och tränat ungar i friidrott och det känns lite bättre. Bara jag får sova någorlunda i natt och inte fundera så mycket på de jävla te...or, för trötthet gör ju inte saken bättre. Håll tummarna för att barnen somnar snart så jag kan krypa ner i sängen.

Kramåhej

2 kommentarer:

rullgardinsflikkan sa...

Fan va sjukt ellen.. Hoppas det löser sig.

Ina sa...

Nej fy vad hemskt, jag skulle oxå bryta ihop om ajg fick det svaret. Gör nu ALLT för att få rätt. Skriv till KO och Sverker. Jag håller tummarna för dig