fredag, januari 09, 2009

Nonsens

Egentligen vet jag inte vad jag skall skriva, men nu sitter jag här för femtielfte kvällen i rad, i det berömda köket, eftersom mina älskade barn aldrig somnar. Gjorde några utbrytningsförsök förut och satte mej i VARDAGSRUMMET och det tog ca 3 minuter sedan var båda barnen uppe och skrek-mamma sitta KÖÖÖÖKET. Är så trött på dessa nattningar och att knappt få prata vuxenspråk (förutom på jobbet) är lite knäckande. Måtte denna trots- (finare ord är utvecklings-)period vara slut snart. Folk frågar ibland om vi skall ha fler barn och förut så kanske det lät -ja kanske det, men nu är det -knappast. Kanske ändras vem vet??

Sen är de ju för goa: När vi kom hem från förskolan kl 16 sa barnen: Var é pappa??? Pappa sover-ssschhhh, sover sällarn (källaren). Ja säkert. Får be honom säga upp sej från tidningsjobbet, inte bra detta....

Längtar till morgondagens tjejfest, redan kl 17 så jag slipper natta och kan släppa loss hela natten och sjunga (yla) singstar.

Kram å hej

Inga kommentarer: