måndag, januari 12, 2009

Tjejkväll med singstar, julstädat och söndagkväll med magkramp

Hade otroligt mysigt på tjejfesten i lördags kväll. Vi var ca 12-13 glada tjejer och de flesta hade inte träffats förut så det blev trevligt att lära känna nya människor. Vi hade knytis a´la tapas och mitt bidrag blev grillade kycklingben, sedan fanns det allt från pajer, grösnaksdipp, kallskuret kött, souvlaki, skinksallad mmmmm vad gott det var!! Efter mat och kaffe så blev det singstar i källaren där vi invigde deras nya bar. Framåt småtimmarna började jag promenera så smått hem i sällskap med några andra tjejer, men efter 100 meter i blåst och kyla så blev det samtal till taxi, alldeles för långt att gå hem i skitväder.
Vaknade vid 8:30 dagen efter, tidigt som vanligt efter en sen kväll, men var pigg och mådde bra. Städade ut gran, tomtar m.m och åkte till mamma och käkade lunch. Hon klippte Agnes och Tilda och de blev jättesöta. Agnes kunde inte sluta spegla sej och hon sa: Ange pin i håret hela tiden, anar jag ett uns fåfänga trots bara knappa 3 år.....
Fikade hos svärföräldrarna och sen hem.

Ägnade eftermiddagen, kvällen, halva natten åt att ha magknip och vågade inte gå längre än 10 m från dass, mindre kul. Inga kräkningar iallafall så det är förhoppningsvis inte magsjuka och så här i efterhand inser jag att det måste det vara nåt jag ätit. Skyller på makrillen jag åt till mellanmål, har hört fler som blivit dåliga av konserver och då speciellt makrill i tomatsås. Stannade hemma från jobbet iallafall på måndag och sov länge och börjar nu försiktigt äta lite lätt och det funkar bra.

Läser för tillfället: Låt den rätte komma in, av John Ajvide Lindqvist och handlar om vampyrer (!) och det verkade inte vara min typ av bok, men jag är fast!!!
Jag har alltså blivit ett vampyrfan eftersom jag även gillade pilotavsnittet av serien True blood. Serien handlar om ett samhälle i amerikanska södern där vampyrer bor och beblandar sej med övriga befolkningen. Eftersom de har uppfunnit blodsubstitut (Tru blood)så behöver de inte bitas för att överleva, låter helt knäppt, men den serien verkar riktigt bra!

Nu skall jag återgå till min bok.

Inga kommentarer: