tisdag, januari 06, 2009

Nattningskrångel och början på mitt nya liv (igen)

Har tagit med mej datorn ut i köket, det är där jag är förpassad nu på kvällarna mellan 19-21 (ibland längre ibland kortare) eftersom barnen vill se oss när de skall somna. Idag har Agnes sprungit upp ca 50 ggr och jag börjar bli trött på detta nu, eget liv, vad är det???? Men vad hade man trott när man skaffade barn, och då 2 samtidigt, inte att allt skulle vara en dans direkt. Jag har faktiskt blivit förvånad över hur "lätt" det har varit många gånger, trots att man som förstagångsmamma fick två samtidigt och var totalt grön när det gäller blöjor och uppfostran. När jag väntade Agnes och Tilda så var det en vän som sa:"stackars jävel" till mej när jag berättade att det var tvillingar i magen. Och med facit i hand visst har det vart en tuff resa med skrik och kolik, amningsstrul, och det ständiga dåliga samvetet att man känner att man inte alltid räcker till för båda. Nu äntligen börjar jag höra tydliga nappljud vilken betyder att insomningen är nära, yes.

Så är man en idiot igen, alltså bestämmer sej att man skall bli hälsosam och äta nyttigt, motionera mer blabla bara för att det är ett nytt år. Jag började i fredags och det gick jättebra tills igår kväll för då var maken lite sugen på vin. Eftersom vi nästan aldrig har myskvällar för oss själva när han lägger sej tidigt pga tidningsjobbet och var ledig tisdag så tänkte jag att det är synd om honom att sitta där och dricka vin alldeles själv (alkisvarning på det) så jag höll honom sällskap. 2 glas sen var jag packad.....inte bra att dieta. Tur man alltid är hyfsat pigg dan efter.

Inga kommentarer: