tisdag, januari 27, 2009

Helt otroligt...

...att mina barn har somnat fastän klockan "bara" är sju, är de sjuka????
Själv är jag dödstrött och tog en kopp kaffe, även om det är i senaste laget, för hur kul är det att gå och lägga sej tidigt när man är ledig imorgon.
Jag är superstolt över ungarna idag:-D Jag var med farmor och handlade på Willys idag och de var så duktiga, satt i kundvagnen och de rörde nästan ingenting, fast jag hade en 10 kronors plastsprits med mej hem som Tilda tyckte jag behövde, kanske jag gör nästa gång jag garnerar tårta, TACK älskling för att du tänkte på det!!!

Läste om en mamma som fick 8-lingar idag, undrar hur stor hon var de sista veckorna....
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4269187.ab

Hon hade tänkt amma allihopa oxå och det är ju fantastiskt om det skulle funka, efterfrågan möter ju tillgång sägs det ju. Av egna erfarenhet funkar ju inte alldtid så, jag ammade mina twins från 6 veckor (när de fattat vad tutten var till för) tills de var 13 månader, men märkte ju ibland, speciellt vid tillväxtperioder att det inte riktigt räckte. Tack och lov för Baby Semp/bröstpump och nappflaskan i de fallen!!
.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

8-lingar hade väl inte varit några problem..? ;-)