söndag, februari 08, 2009

40,4 grader på morgonen....

...var temeraturen i Agnes rumpa i morses..herre j-lar vilken feber. Var inte sugen på att jobba men hon piggnade till efter en ipren-supp och drack ordentligt innan jag gick. Vet ju att maken klarar detta med sjuka barn minst lika bra som jag, men orolig är man ju såklart.

Så nu är det äntligen igång, Schlagerspektaklet alltså. Nu skall det tyckas och förargas och rasas och diskuteras och det är alltid lika roligt att läsa kvällstidningarnas nätupplagor om röstfiasko, skandaler, tittarstormar och allt vad det är men saknar sex och nakenchockerna, vart tog de vägen???? Ang röstningen så var den väl i ärlighetens namn inte så himla svår att förstå, eller?? Tanken med det hela är väl ändå att de skall skinna oss på massa pengar, inte sant, fattar väl till och med bebisar.

Jag sällar mej till alla tyckare, så här är det (enligt min åsikt):

Bäst igår var:
Alcazar hade det i särklass bästa framträdandet, proffsigt och låten var skön. Petra Mede var bra som programledare, kan nog bli riktigt rolig om hon inte läser så mycket på lappen. Hon har fått mycket oförtjänt kritik tycker jag, men alla gillar ju inte den sortens humor, smaken är ju som baken. Caroline af Ugglas låt/framförande har också stötts och blötts, men jag diggar henne skarpt. Kanske inte en vinnarlåt i Moskva, men i ärlighetens namn så var väl varken Östen med resten eller Brandsta city släckers det heller??? Melodifestivalen är väl lika mycket underhållning som tävlig, det är det ju kul om olika låtar/stilar kan vara med, inte bara sånt som låter som coverversioner av "någon låt som påminner om något jag inte kan komma på".

Mindre bra:
Emilias låt började lovande med sen blev det en rätt trist avslutning och inte den som skulle fått direktplats till Globen enligt mej. En hel del sura toner var det, men hon är ju fantastiskt snygg... Hon var för övrigt inte den enda som sjöng surt i kväll, både lille Jonathan, Marie och stackars Shirley Clamp missade lite för många toner för att mina öron skulle må bra, säkert beroende på nervostitet och infektioner, men ingen av dem hade några bra låtar enligt mitt tycke. Scotts spelar musik som inte faller mej i smaken, så är det bara.

Synd att inte Nina gick vidare, hon är en skön rocktjej, bra röst och ok låt.
Så här tyckte jag:

Globen:
Alcazar och Caroline
2:a chansen:
Nina och Emilia

1 kommentar:

Ina sa...

Fy, inte kul emd så hög feber. Hoppas hon blir bättre snart. *kram*