lördag, mars 21, 2009

Hur tänkte vi då egentligen???

När vi köpte en säng på 1.60?? Visst, vi var nykära och visst, vi jobbade oregelbundet med nattpass vilket innebär att det ibland bara är en person åt gången i sängen som kan bre ut sej. och visst, just då planerade vi inte barn (speciellt inte twins). Man ångrar sej bittert nu. Barnen med attiraljer (leksaker, nallar, böcker m.m) kommer nu för tiden varje natt i omgångar, och det blir minst sagt skittrångt, vilket leder till att någon av oss går ner till källaren och sover i gästrummet för att överhuvudtaget få lite sömn. Inatt var det min tur att knö och när jag vaknade balanserade jag på kanten, Agnes låg jättetätt och Tilda låg i mitten, 3 st på halva sängen alltså.....

Sängen var ju rätt dyr, över 20 papp och sälja är väl ganska svårt, ingen andrahandsmarknad på sängar kan jag tro.
Ikväll skall barnen sova över hos mormor och morfar så vi kan få sova och umgås lite, har inte pratat vuxenspråk med maken på flera veckor.

Min önskelista när jag vinner massa pengar:
1: Ett större sovrum
2: En större säng

För övrigt önskar jag mej:
1: En god middag med vin ihop med maken
2: Att kunna sova en hel natt utan avbrott
3: Att få sovmorgon

Inga kommentarer: