söndag, mars 01, 2009

8 av 10, jag menar 11 bidrag uttagna

Kvällens Melodifestival var väl ganska medioker nästan den sämsta av dem alla, men det har jag nog sagt varje gång.....
Hade hellre sett Sarah Dawn Finer i Globen ihop med Agnes, även om jag tycker ballader är lite trista så var den rätt ok. Jag var inte särskilt förtjust i Piloterna, vad de nu hette och jag blev bara förbannad över att det lät som en korsning mellan eye of the tiger och ja, vad den nu heter, något man hört förr iallafall. Jo waiting for a star to fall, Boy meets girls gamla dänga från slutet på 90-talet. Sedan tycker många att den lät som Velvets låt Take my body close, men då måste ju Velvet plagierat BMG och sen Stjärnpiloterna Velvet eller?? Sedan har de ju kopierat textraden och melodi där de sjunger nåt med "Passion for glory" rakt av från Survivor.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article4529531.ab

1 kommentar:

M sa...

Du är utmanad, vågar du?;-)
http://miasmojligheter.blogspot.com/2009/03/i-challenge-you.html