tisdag, mars 03, 2009

Götet, saltad mat och stickning

Ledig dag som spenderats i Götet hos goda vänner som jag inte träffat på 1.5 år. Hade en fantastiskt mysig eftermiddag och det var slagna hjältar i bilen hem...
Lagade mat när jag kom hem. Det blev halvfabrikat för "ovanlighetens" skull, lasagnette tror jag det hette, det var rätt gott faktiskt och barnen åt tills Agnes hittade saltburken och hällde massa salt i maten. Tilda fick nog salt i sin mat oxå för hon gick och fräste och sa: äckligt,mamma jag vill ha vatten. Dessa små liv.
Nu skall jag försöka mej på konststycket att sticka vantar, har nämligen aldrig gjort det förut. Mitt senaste stickprojekt påbörjades i november och avslutades i gårnatt, och om vantstickningen startas ikväll så kanske vantarna är klara lagom till sommaren eller så....

Inga kommentarer: