måndag, november 17, 2008

Måndagstrött

Vad är det med måndagar som gör en så trött??? Helgen har ju varit lugn förutom lite nattsuddande i fredags, men det får jag ju skylla på att jag "var tvungen" att lära mej funktionerna i bloggen och fastnade framför datorn.
På jobbet är det som vanligt mycket att göra, en hel del strul, men man stressar inte ihjäl sej. Bättre att ha att göra än när det blir dötid och jag jobbar bäst under viss press, då är jag som effektivast. Hämtade barnen efter jobbet och åkte till gymet där de har barnpassning. I helgen invigde de världens finaste och roligaste barnrum på gymet så barnen ville inte åka hem när jag tränat klart!!!

Idag hade jag världens tur. När jag skulle åka från gymmet hade jag massa krångel med Agnes för hon ville inte sätta sej i barnsstolen, det blev massa trots och bråk och tydligen så tappade hon sin känga fast att jag inte märkte det. När ungarna var fastspända körde jag iväg och tyckte väl att jag körde över något, men såg inte eftersom det var mörkt så jag kör vidare. Efter en minut ringer min mobil och då är det en kompis, M som precis hade parkerat på min "gamla plats"och då hittat kängan på gatan överkörd av min bil. Så det var bara att köra runt i nästa rondell och åka tillbaka till gymmet där M stod och höll i kängan, lite skitig men dock hel. Vilken tur va? Förresten tänk om det var ngt annat jag kört över, som en fot eller en liten söt katt??? Törs inte tänka på det...
Nu väntar Cityakuten på tv3, Dr Gates är ju trevlig att vila ögonen på....

Kram å gonatt

Inga kommentarer: