lördag, maj 02, 2009

Partyhelg!!

Inte skrivit på hela veckan och det beror inte på att inget hänt utan att det varit körigt. Men nu äntligen helg och party varje dag...typ. Det lät ju det förresten....
I torsdags var det iallafall utgång för morsan och det var så kul. Trevlig förfest på en mysig balkong, mycket folk på stället vi gick till och jag dansade så fötterna blödde bokstavligt talat. Sen hatar jag mej själv att jag inte fattar att jag fått nog. Tur man har snäll kompis I, som man kan tigga skjuts med (500 meter) och slippa hamna i en buske eller slå ihjäl sej när man vinglar hem. Sov i vår svala källare och vaknade kl 9 när Tilda stod jämte sängen och sa:Mamma, det är ljust ute, gå upp nu.....Det är bara ta tjuren vid hornen, bita i det sura äpplet och göra som hon säger....
Nere på stan var det mycket folk ute i kanonvädret. På torget hölls 1:a maj tal och makens brorsdotter var en av talarna. Hon är med i SSU och väldigt politiskt engagerad, tur att det finns unga som är det. Hon var suveränt duktig iaf.
Hamburgaren var kanon till lunch och sen glassen på det så känner man sej rätt oki igen.
Eftermiddagen var skön i trädgården och bonnbrännan som blev resultatet av detta var lagom snygg.......
Maken gick ut med kompisar på kvällen och jag och barnen åkte ut till mor och far för grillning. Barnen badade i deras hot tub och var helt saliga av lycka. Vi sov över.
Nu är det lördag och ikväll blir det grill och vin igen och några vänner kommer hit. Älskar sommar och sol med allt det medför.

Inga kommentarer: