söndag, april 12, 2009

Underbara påskdagar med några missöden...

LÅngfredagen betydde arbete mellan 8-18:15, lång och segt men vi hade en del att göra och då går det ganska fort.

Jag och mamma åkte till Allum för inköp av födelsedagspresent till mej och jag behövde en vårjacka. Jag är inte kanonroad av att shoppa, (är jag kanske den enda tjej i världen som inte är det???), tycker det är tråkigt att hålla på att prova, av och på, för att inse att inget passar riktigt 100. Sedan brukar jag bestämma mej fort om jag hittar något. Iallafall kom vi till Allum ca 10:00, gick in på Espirit, hittade en skitsnygg jacka, precis sån modell jag tänkt mej, den satt jättebra, fanns i min storlek så 10:05 var vi ute ur affären med betald jacka. Vi tog en fika och sedan åkte vi hem, snabbt och lätt precis i min smak.

Hade en härlig fm i trädgården och sedan var vi i Nolhaga en sväng.

Blev riktigt riktigt rädd igår, är annars ganska cool när det gäller ungarna, men detta var obehagligt.

Vi var på baksidan av Nolhaga slott och barnen satt uppepå några stenfigurer vid trappan och lekte. Plötsligt ställde sej Tilda uppepå stengrejjen och precis när Ingo sa att hon skulle akta sej så hon inte ramlade ner försvann hon bakom figuren ner på stentrappan. Det blev helt tyst.....
Jag sprang och så låg hon där och såg helt chockad ut, sedan började hon kvida, lät som om hon försökte få fram luft, tillslut kunde hon ta ett djupt andetag och börja gråta. Hon klagade på magen och jag tror hon slog i mellangärdet och tappade luften. Det tog ett bra tag innan hon hämtade sej och efter en halvtimme var hon som vanligt. Skönt

2 kommentarer:

M sa...

Men Ellen vad gött, du har precis beskrivit den ultimata shoppingen. Jag håller med dig helt, shoppa är urtråkigt! Snabbt ska det gå:)

Himla tur att det gick väl med lilltjejjen, ibland blir man redigt rädd. Tur det nästan alltid går bra!

Jelena sa...

Här är en till som hatar att shoppa! I alla fall till mig själv... Till barnen handlar jag gärna hur mycket som helst! :-)
Vad hemskt med ett fall som inte låter omedelbart - tur att det gick bra! Puh....