onsdag, april 15, 2009

kaosdag på jobbet, kaos hemma

Idag var en dag i Murphys tecken, inget gick som man tänkt sej, konstigt att allt bara kan strula så. Slutade som tur var redan kl 13, kom ifrån bara en kvart efter, och tackade högre makter att jag inte jobbade hela dagen. Hämtade på förskolan och åkte till maxi. Vilda protester och ramaskri innan jag kom på att de hade barnpassning som var öppen. Knallade bort och barnen var överförtjusta. Handlade lite snabbt och när jag skulle hämtade dom ville dom inte följa med hem. Loclade med korv och bröd som brukar funka. En sväng på stan ett ärende och sedan hem och baka och fixa. Jag har en förmåga att göra lite för många grejjer samtidigt, och det slutar ibland med att inget blir riktigt bra, trots att jag är kvinna är simultankapaciteten inte alltid på topp...
Det resulterade i trasig marängtårta, (tur man kan dölja med grädde) en platt och antagligen lite torr chokladkaka och överkokta makaroner.

2 kommentarer:

Ina sa...

GRATTIS på födelsedagen. *KRAM*

M sa...

Fy sjutton vad de dagarna är trökiga. Man har så höga ambitioner och så kraschar det. Trist! Nu är det snart helg och förhoppningsis sol hela helgen! Ha det gott!