torsdag, april 16, 2009

Städning borde vara förbjudet när man har födelsedag

Så fick jag sagt det oxå...att jag fyller år idag och 40 års krisen närmar sej med raska steg... Konstigt det där med födelsedagar, det betyder mindre och mindre för varje år, men om folk skulle glömma av det så skulle man säkert bli jätteledsen (TACK Facebook för att du påminner så folk har kunnat skicka massa grattismeddelanden till mej idag!!).
Vaknade dock med hjärnsläpp, har en sånt där jättevuxen SMS-signal på min mobil som säger med värsta östgötadialekten: Nu har du fått ett sånt där SMS...igen och undrade först vem och varför någon skickar SMS så tidigt på morgonen...Ja jäklar ja, höll nästan på att glömma (eller förtränga).
Nu, vilken minut som helst skall jag börja städa inför kvällens kalas, det är bara så segt att komma igång. Sen vet jag att hela tvättstugan är full med ren tvätt som måste vikas och sorteras, så vilken ände jag skall börja vet jag inte. Tar en kopp kaffe till och funderar lite till.....

Inga kommentarer: