lördag, oktober 31, 2009

Lördagmorgnar när man är ledig är oslagbara....

Sitter i godan ro med morgonkaffet och lyssnar på barnens lek, så mysigt. Just nu är det mycket mamma-bebis-lekar och de turas om att vara bebis resp mamma.
Igår var de med mormor, kusin Simon med mamma samt kompisen Alva på bio. De fick hela biokitet med popcorn och allt, filmen var Spöket Laban och det uppskattades enormt. Tack snälla mormor för att ungarna fick åka med när vi var tvugna att jobba.
Min förkylning var inte att leka med och jobbar man på lab måste man ju naturligtvis kolla hur "sjuk" man är, faktiskt lite dumt eftersom man inte alltid kan tolka de värden man får. Men å andra sidan kanske man kan få ett hum om man skall besöka farbror doktorn eller inte (och det gör jag INTE om jag inte behöver). Mitt CRP (i dagligt tal snabbsänka) var ju ganska högt, 97 och man skall ha under 8, men jag beslöt att avvakta iallafall, inte alls säkert att de ger antibiotika och jag hade inte så mkt feber. Jag väntar in i det sista.....

Idag känner jag mej något bättre, förutom att jag hostar lungorna av mej, så kvällens barnvakt (mormor och morfar) kan ju börja förbereda sej...
Jag och maken skall ut och äta ikväll, med tanke på våra förkylningar så blir det nog ganska lugnt och städat och inget röj, men det skall bli otroligt skönt att få sova och kurera sej i lugn och ro.

2 kommentarer:

camilla sa...

Tack Ellen för att du tog dig tiden att svara på min fråga, jo det är ju bättre att kolla sig en extra gång.

Tack vad gäller viktminskingen, alltid skoj när man lycas med sånt "jobbigt"

Vi kollade också på labanfilmen med våra barn, den var uppskattad.

Mysigt med en utekväll så med bara gubben, sånt behöves göras!

Ha det gott!

Ina sa...

Ska se till att få iväg Philip på den filmen. Så många pratar gott om den filmen.