fredag, oktober 30, 2009

Idag (onsdag) har jag sett till att det finns en mindre i samhället som kan sprida baconsnuva

genom att vaccinera mej. Jag gör det först och främst för mina kroniskt sjuka medmänniskor samt att jag tror att en pandemi kan få stora konsekvenser när många blir sjuka samtidigt, vad händer med skolor, sjukvård och annat offentlig verksamhet m.m om sånt händer. Har läst om vaccinets alla för och nackdelar och min uppfattning är att fördelarna överväger. Man vet ju inte hur dålig man blir om man skulle åka på flunsan.
Diskussionerna har ju varit först och främst kvicksilverhalterna men om man jämför vilka ytterst små mängder det handlar om och att vi får i oss samma mängd via maten under 2-3 dagar så är det inget jag oroar mej för. Biverkningar verkar nästan alla få fast då oftast lindriga, har tagit vaccin förut mot influensa och aldrig fått mer reaktion än lite ömhet vid stickstället, men man får nog räkna med lite kraftigare reaktion, Saken är att jag börjar bli rejält förkyld och mina förkylningar är inte att leka med, men hon som vaccinerade mej sa att det var ok så länge man inte har feber.
Jag tycker att alla måste få välja hur man vill göra och om någon vill avstå så är det hans/hennes beslut.
P.S Sprutan kändes knappt!!!

Torsdag:
Dagen efter vaccinet och förutom min gamla förkylning och öm arm så är allt ok. Ingen feber, muskelvärk eller influensaliknande symtom-gött det!

Inga kommentarer: