torsdag, juli 09, 2009

Dålig början på dagen-då kan det bara bli bättre lr hur????

Mina barn har verkligen sett fram emot denna dag. Det var sedan länge bestämt att Tilda skulle få vara med mormor och morfar ensam och sova över, eftersom Agnes fick det när hon hade ögoninflammation. Då frågade vi farmor och farfar om inte de kunde ha Agnes hos sej, de har ju aldrig haft dom över natten och det är ju lättare med ett barn då. Vi planerade raskt in en liten grillfest hemma hos goda vänner.
De har verkligen frågat och undrat och längtat och så börjar morgonen med att Tilda hostar till och spyr, inte mycket men ändå......Ångest över om det kan vara magsjuka och vi får avblåsa allt. Det kom lite till direkt efter yogurten sen var det en helt annan unge,glad och verkade superhungrig, satte i sej mackan med väldig fart och sen allt ok. Pratade med mamma och hon sa att jag kommer kl 12 så får vi se . Jag gav henne en macka till samt dricka och inget mer hände. Mamma sa att hon inte var orolig för sånt här så hon får följa med. Ringde efter ett par timmar och då hade de gjort massa ärenden samt varit på Mc Donalds där Tilda satt i sej en hamburgare + pommes utan problem. Det KAN ju inte vara magsjuka då, eller, ungar kan väl spy av andra anledningar oxå antar jag?????

Jag och Agnes har haft en mysig eftermiddag och tittat på foton när jag var liten, hon tycker det är jätteroligt, nu är Agnes hos farmor och vi förbereder det som skall tas med till kvällens grillning.
Skall göra iordning en tårta med marängbottnar, mjölkchokladtryffel, grädde, hallon och jordgubbar. Hittade receptet i ICA:s Buffetidning och den verkade sååå god..

Inga kommentarer: